شنبه 19 فروردين 1396
روش عکاسی صنعتی و عکاسی حرفه ای و عکاسی تبلیغاتی

روش عکاسی صنعتی و عکاسی حرفه ای و عکاسی تبلیغاتی

در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی و عکاسی حرفه ای عکاسان به روش های مختلف و سلیقه ای عمل میکنند. این روش باعث میشود که کارفریان با توجه به علاقه خود نسبت به نوع روش و سیلقه خودشان به عکس های مختلف هماهنگ با سیلقه خودشان روی بیاورند و در حقیقت این روش ها در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی و عکاسی حرفه ای موجب میگردد که سبک های مختلف عکاسی به وجود بیاید و در یک مارکتینگ و بازاریابی بتوان طیف وسیعی از سلایق را داشت باشد.

بعضی از این روش ها در انجام عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی و عکاسی حرفه ای روش های عمومی تری هستند و باعث جذب طیف گسترده تری از مشتریان به سمت عکاس صنعتی میشود و بعضی روش ها خاص و منحصر به فرد است و نوع سلیقه خاص و محدود تری را به سمت خود جذب میکند ولی با تمام این تفاوت ها باید در نظر گرفت که هدف از عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی و عکاسی حرفه ای تنها یک چیز است و آن چیز بالا بردن مخاطبان و استفاده کنندگان از آن محصول یا خدمات خاص می باشد.یعنی عکاس نباید سلیقه شخصی خود را بر هدف اصلی ترجیح دهد.

نوع نگاه عکاسان صنعتی به کالای مورد استفاده باید نوع نگاه هوشمندانه ای باشد به طوری که بتواند نقاط قوت کالا یا خدمات را در عکس تبلیغاتی و عکس صنعتی خود برجسته و پررنگ نماید تا در ذهن مخاطب خود کالای مورد استفاده را خاص جلوه نماید.

روش اصلی عکاسان صنعتی و عکاسان تبلیغاتی و عکاسان حرفه ای برای انجام پروژه های عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغات و عکاسی حرفه ای دارای فاکتور های متعددی می باشد که از جمله آن می توان به روش خاص هر عکاس در نورپردازی و همچنین نوع زاویه دید عکاس به موضوع پروژه عکاسی صنعتی  عکاسی تبلیغاتی و عکاسی حرفه ای و همچنین جایگاه آن کالا یا خدمات در میان مردم و همچنین نشان دادن بافت و جزییات یک محصول و یا درست کردن فتو رمان برای آن محصول یا خدمات خاص اشاره کرد. هر کدام از این روش ها می تواند برای هر عکاس صنعتی و و عکاس تبلیغاتی به نوعی متفاوت و توام با سلیقه خود عکاس باشد که منجر به متمایز شدن آن عکاس تبلیغاتی و عکاسی صنعتی با سایر رقبا شود.

محمد غزازانی

کارکیا استودیو